fredag 6 februari 2009

Nordkap, ett mål som får vänta

Mitt första resmål som jag av någon oförklarlig anledning kom upp med var Nordkap. Nordkap är en av de mest nordliga spetsarna i Europa (Svalbard exkluderad) och ligger i Norge. Tanken var att pressa E45an genom Sverige, besöka Nordkap och vingla hemåt genom Norge. Jag har dock bara en vecka på mig (fortfarande under förhandling..) och jag vill göra mer på min första mc-tour än att bara pressa distans. Efter moget övervägande har jag därför beslutat att skjuta fram Nordkap ett år.

Jag funderar därför att göra några andra turer under 2009. Jag måste testa hur det är att toura och om jag samt grejerna håller. Därför planeras en kortare tur inom landskapet Värmland, kanske längs den gamla pilgrimsleden till Nidaros, samt en något längre tur där valda delar av den gamla Eriksgatan följs och upptäcks. Jag återkommer inom kort med mer info om dessa planerade turer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar