fredag 30 januari 2009

Motorcykel utan körkort


Jag är med motorcykel, men saknar körkort. Hur kommer det sig? Svaret är inte givet, men jag tror att jag har ett undertryckt frihetsbehov, några grannar som skaffade mc, ett område som jag inte behärskar samt en stark upptäckarlust. Så i höstas bestämde jag mig för att ta körkort för mc. Planen var att köpa ett ök under hösten, ta körkortet med den för att därefter sälja den med ringa förlust. Jag märkte dock snabbt att begagnatmarknaden för mc i mitt tycke är kraftigt övervärderad, särskilt för vad man kan få för pengarna om man köper nytt till höstpris och finanskrispris. Sagt och gjort, jag visste inte riktigt vad jag sökte men jag visste att jag inte ville ha en Harley Davidsson-look a like, utan något mer moderat. Det slumpade sig som så att jag hittade en Kawasaki Versys för 53’. Det är billigt för en ny mc, tror jag. En kompis fick köra hem den, och nu står den i ett garage – men utan körkort är jag fortfarande. Det blir vårens projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar